Proč necháváme publikum podílet se na tvorbě obsahu? Jedním z důvodů je, že se snáze ztotožní s vašim produktem či službou.
UGC neboli user generated content je obsah, který vytváří přímo spotřebitelé nebo potenciální zákazníci. Typickým příkladem jsou video unboxingy, kde uživatelé sociálních sítí rozbalují a ukazují produkty různých značek. Tento typ obsahu má však mnoho podob a je možné ho publikovat na různých kanálech.
Proč v reklamě využívat user generated content?
- Vysoký reach – má potenciál rozproudit diskuzi a lidé ho sdílí, což zvyšuje dosah.
- Podle zprávy State of UGC od Tintup 93 % marketérů tvrdí, že spotřebitelé více důvěřují obsahu vytvořenému zákazníky než tomu, který vytvořily samotné značky.
- Jedná se o autentický obsah, který lidé rádi sledují.
- Reklama je nativní a pro spotřebitele snáze uvěřitelná.
- Tím, že ho tvoří přímo zákazníci, buduje důvěru a loajálnost ke značce.
- Podporuje nákupní rozhodnutí. Sledující se nechá přesvědčit k nákupu produktu či služby snáze než při tradiční reklamě.
Jak děláme user generated content v Refresheru?
V rámci redakčního obsahu pravidelně ukazujeme mladé talentované lidi, kteří představí sebe a svůj projekt v krátkém videu. To publikujeme na Instagramu a TikToku. Úspěšné bylo například reels s tvůrcem instagramových efektů, na které se můžete podívat níže.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Na TikToku si pak lidé oblíbili video dvou cestovatelů, kteří se pěšky vydali na cestu přes polovinu planety. Jak můžete vidět, v obou případech mluví autoři projektů přímo ke sledujícím a video je doplněné o prostřihy doplňujících záběrů.
@refreshercz Tihle kluci už prochodili nejedny boty! 🥾🥾 Sleduj příběh a profil @Vagabundi_na_Cestach #refreshercz #vagabundinacestach #cestovani #chuze #svet #poznavani #pout ♬ původní zvuk - REFRESHER
User generated content pro klienty
Klienti si mohou vybrat způsob zpracování, případně jim doporučíme, co bude nejlépe fungovat pro jejich kampaň či značku. Jednou z možností je, že nám klient zašle produkt a my ukážeme publiku, jak funguje v reálném životě.
Dobrým příkladem je kampaň, kterou jsme zpracovali pro značku Samsung. Jejím cílem bylo odprezentovat nový tablet Samsung Galaxy Tab S9 FE. Aby si naši sledující a čtenáři dobře představili, jaké výhody jim může v každodenním životě přinášet, nechali jsme tablet používat 3 mladé studenty. Každý z nich má jiné koníčky i denní program. Díky tomu jsme měli možnost produkt ukázat v rozmanitých situacích a podrobně vykreslit jeho funkce.
V rámci kampaně jsme vytvořili tyto výstupy:
- 1x Nativní článek
- 3x instagramový carousel
- 5 důvodů, proč stojí za to pořídit si tablet do školy
- Stázka vyzkoušela nový tablet Samsung Galaxy Tab S9 FE
- Toto jsou 3 důvody, proč je tablet lepší než notebook
- 3x instagramové reel
- 3x série stories
Uživatelský obsah tvoříme i pro klienty, kteří nemají produkt, ale službu. Abychom nativně propragovali předplatné na Wolt, zeptali jsme se followers, jaké služby si pravidelně předplácí. Jejich odpovědi jsme pak použili na vytvoření Instagram carouselu, kde jsme na posledním slidu odkomunikovali službu klienta.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
V kampani pro Signal festival jsme sledující dokonce zapojili nejen online, ale i v reálném životě. Na různých místech v Praze jsme jim schovali vstupenky, které si po nalezení mohli nechat.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
UGC funguje dobře nejen ve videích, ale také na fotkách a obrázcích, které zpracováváme do Instagram postů. Může se jednat například o reminder nebo průvodce skin care rutinou v carouselu. Konkrétní návrh vždy připravujeme na míru klientovi, proto nás neváhejte oslovit.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Kompletní nabídku našich formátů najdete zde.
V případě zájmu nás prosím kontaktujte na e-mail: [email protected]