Nástroje AI v Refresheru používáme na denní bázi. Tyto tipy mohou při tvorbě obsahu pomoci i vám.
Zpravodajský kanál Channel 1 spouští vysílání s reportéry vytvořenými umělou inteligencí. Na TikToku kolují videa slavných osobností, která na první pohled působí reálně, ale jsou vygenerovaná AI.
Názory na to, jestli je pro tvůrce umělá inteligence hrozba, nebo pomoc se různí. My v Refresheru věříme, že může výrazně zjednodušit práci. Uleví nám totiž od menších rutinních úkolů a ušetří čas, který pak věnujeme vylepšování obsahu, procesů a brainstormingu nad tím, jak efektivně komunikovat produkty a služby klientů.
Jaké AI nástroje využíváme?
- ChatGPT
- Gemini
- Adobe Firefly
- Autopod
- Remini
Tento nadpis možná pomohla vytvořit AI
Umělá inteligence je téma, které momentálně hýbe světem. I my se na něj v rámci redakčního obsahu zaměřujeme. Vyšel například článek s fotkami, které podle AI znázorňují státní hymny. Psali jsme také o tom, jak si umělá inteligence představuje „dokonalou ženu a muže“.
Kromě toho, že nám slouží jako námět k psaní, je ale také cenným nástrojem pro redaktory, editory i copywritery. Hlavní věc, se kterou nám umělá inteligence pomáhá při tvorbě článků je generování nadpisů. Nepřebíráme je slovo od slova, ale inspirujeme se konkrétními fakty z textu, které vyhodnotí jako zajímavé.
Pro návrhy nadpisů stačí do chatu napsat například: „Vygeneruj mi 10 poutavých nadpisů pro následující text“ a za příkaz vložit zkopírovaný článek. Jako příklad jsme nechali umělou inteligenci vygenerovat nadpisy pro tuto case study:
- Nejlepší nadpis od ChatGPT: Umělá inteligence v redakci: Jak nám pomáhá generovat poutavé nadpisy?
- Nejlepší nadpis od Gemini: Refresher testuje AI nástroje: Co se nám osvědčilo a co ne?
- Nadpis, který jsme zvolili: AI x Refresher: Jak nám umělá inteligence pomáhá tvořit obsah
Testovali jsme také nástroj, který generoval návrhy nadpisů a perexů přímo v naší administraci. Narazili jsme však na to, že AI nedokáže s češtinou a slovenštinou pracovat tak dobře jako s angličtinou. Proto jsme nakonec tento nástroj nenasadili. Ze stejného důvodu jsme ukončili testování obsahových souhrnů od AI, které se měly zobrazovat v náhledech článků.
Díky AI tvoříme výstupy rychleji
Na denní bázi využíváme AI při tvorbě obsahu na sociální sítě. Velmi často ji používáme pro automatické generování titulků do Reels a na TikTok.
Usnadňuje nám také střih video rozhovorů. Autopod (rozšíření Adobe Premiere Pro) dokáže detekovat hlasy ve videu a automaticky vytvořit střih kamery na člověka, který mluví. Ušetří tak střihačovi až hodiny denně, ve kterých by jen procházel záběry.
Skvěle se hodí i na přípravu grafiky a nejrůznějších vizuálů. Pokud dostaneme podklady v nízké kvalitě, aplikace Remini dokáže zmírnit rozostření. Ne vždy také máme od klienta k dispozici dostatek podkladů. Například ke tvorbě výstupů pro Captain Morgan jsme dostali pouze logo a pomocí Adobe Firefly jsme z něj vytvořili následující grafiku na instagramové stories.
Malým zádrhelem se pro nás občas stává vlastní kreativita. V našich tvořivých hlavách se rodí nápady, jejichž realizace vyžaduje více než jen nafotit fotky a lehce je upravit. Umělá inteligence nám pomáhá dotvořit složitější vizuály. Níže můžete vidět příklady instagramových postů pro Semtex a Pepsi.
Další člen týmu na brainstorming
Každému návrhu klientské kreativy předchází brainstorming, kde se zamýšlíme nad tím, jak nejlépe dostat produkt či službu klienta k publiku. Klíčovým momentem tohoto meetingu je najít ten správný insight – myšlenku, která je pro danou věc nebo službu typická a vystihuje ji. Právě v tom ohledu nás může AI trochu „naťuknout“.
Co do AI například zadáváme?
- Vymysli 10 insightů, které se dají použít v reklamě na tento produkt: název produktu.
- V jakých situacích člověk využije tento produkt: název produktu. Napiš jich alespoň 10.
Nástroj za nás nevymyslí, jak budou vypadat výstupy. Ale může nám pomoci vidět další úhly pohledu, ze kterých se dá na kampaň klienta dívat.
Víte, že vám AI může poradit i s výběrem vhodného média?
Umělá inteligence dokáže navrhnout efektivní kanály, které osloví potenciální zákazníky. Důležité je specifikovat cílovou skupinu, v některých případech AI požaduje i bližší specifikaci produktu.
Potřebujete i vy vhodné médium pro komunikaci svého produktu, služby či kampaně?
Ozvěte se nám na e-mail [email protected]
Kompletní nabídku našich reklamních formátů najdete zde.