Tyto kvízy jsme přidali na poptávku klientů. I složitá témata díky nim čtou stovky tisíc fanoušků

/
1. srpen 2023, 10:03
/
1. srpen 2023, 10:03

Podívejte se, jak jsme dokázali hravou formou odkomunikovat spoření, poskytnutí první pomoci či otevření studentského účtu.

Nativní obsah má v Refresheru různé podoby, což platí i v případě článků. Jedním z nejvíce oblíbených formátů jsou kvízy. Prostřednictvím kvízů dokážeme čtenáře bavit, edukovat a zároveň informovat o produktu klienta či budovat povědomí o značce. Díky kvízům dokážeme někdy i komplikované téma podat tak, aby si o něm čtenáři chtěli přečíst a bavilo je. Na konkrétních příkladech různých značek vám ukážeme, jak se lze prostřednictvím kvízů dostat k desítkám tisíc čtenářů.

Charakterové kvízy: vznikly i na základě poptávky klientů

Kvízy používáme při vytváření nativního obsahu již léta, ale v roce 2021 jsme cítili potřebu naše formáty posunout na vyšší level a i na základě poptávky klientů jsme přidali novou formu kvízu.

 

Označujeme jej jako charakterový kvíz a jeho podstata spočívá v tom, že čtenář nehádá správné odpovědi. Ty jsou v tomto kvízu personalizovány a vybírá si z nich podle svých preferencí. Odpovědí je několik a čtenář si volí ty, které jsou mu nejbližší. Na základě odpovědí zároveň přizpůsobujeme vyhodnocení, která se čtenáři zobrazí na konci kvízu po zodpovězení všech otázek. Obecně se nejedná o žádnou novinku, kvíz funguje na stejném principu jako ty, které si možná pamatujete ještě z časopisů.

 

Může se tak stát, že se čtenáře v kvízu ptáme na to, jaká je jeho oblíbená barva, roční období nebo co rád dělá ve volném čase, abychom mu mohli co nejlépe přizpůsobit vyhodnocení, ve kterém dostane například doporučení na výlet nebo restauraci, kterou by měl vyzkoušet. Právě ve vyhodnocení je prostor k tomu, abychom odprezentovali klientovy služby a produkty a zároveň nabídli čtenáři tip na knihu či výlet, který se nejvíce hodí k jeho osobnosti a preferencím.

 

Jak lze tyto kvízy využít?

Kvízy, a hlavně ty charakterové, nám nabízejí různé možnosti komunikace i komplikovanějších témat. U kvízů, jelikož jsou oproti článkům více interaktivní, funguje jev známý jako paměťové zkreslení, který spočívá v tom, že si lidé spíše zapamatují údaje, které sami vytvoří nebo jsou spojeny s humorem.


Například téma první pomoci, které nemusí být na první pohled pro čtenáře atraktivní. Ve spolupráci se zdravotní pojišťovnou Dôvera jsme na toto téma připravovali článek i kvíz. Zatímco článek informoval o zajímavostech, faktech a mýtech, kvíz čtenáře vyzýval, aby se otestovali v základech podávání první pomoci. Kvíz i článek jsme vzájemně propojili, takže pokud čtenář něco nevěděl, mohl si to zpětně nastudovat v článku, díky čemuž se nám podařilo generovat návštěvnost pro oba výstupy.

Komunikují různorodé produkty či služby a plní různé cíle

Charakterové kvízy nabízí prostor pro komunikaci různých produktů či služeb, které jsou cíleny na různorodé publikum. Ve vyhodnocení můžeme odkazovat například na založení studentského účtu, spořícího účtu, ale také na hypotéku či 6 různých knih od jednoho vydavatelství. Díky tomu je tento formát vhodný i pro klienty se širokým portfoliem produktů.

 

Zdroj: Refresher

 

Zároveň dokážeme kvízy využít při různých komunikačních cílech klienta. Při zvyšování povědomí o značce, ale také komunikování konkrétních novinek, informací a produktů. V kvízu Je tvá strava vyvážená? Odpověz na otázky a možná budeš překvapen mohl čtenář zjistit, zda je jeho strava dostatečně vyvážená, a zároveň jsme jej informovali o systému Nutri-score, který chtěl klient propagovat. Na konkrétní problematice ze života tak mohl snadno pochopit jeho podstatu.

 

Dalším úspěšným kvízem byl ten o první pomoci, který jsme vytvořili ve spolupráci s Dôverou. Budovali jsme jím povědomí o značce a více jsme se v tomto případě zaměřovali na důležitost správného podávání první pomoci. Čtenáře jsme se ptali na konkrétní postupy, které jsou všeobecně známé a měl by je v rámci kurzu první pomoci znát každý. Čtenost tohoto kvízu přesáhla hranici 30 000.

 

Zdroj: Refresher

Dobře známý produkt komunikovaný zcela novým způsobem

Ve spolupráci se Slovenskou spořitelnou jsme díky charakterovému kvízu našli nový způsob, jak představit studentský účet. Jelikož jsme tento produkt v minulosti komunikovali vícekrát, hledali jsme zcela novou cestu a rozhodli se rozpracovat aktuální kampaň klienta, jejíž hlavní ideou bylo 60 odstínů štěstí.

 

Zaměřovali jsme se v duchu kampaně na věci, které se dají koupit do 60 , které mohli zákazníci získat po otevření účtu, a zároveň na takové, ze kterých mohli mít dlouhodobější radost. Vytvořili jsme proto KVÍZ: Odpověz na otázky a zjisti, jak probudit své hormony štěstí. Ve vyhodnocení kvízu jsme dali čtenářům tipy na zážitky či aktivity, které je učiní šťastnými a stály by je přitom do 60 €.

 

Zdroj: Refresher

Pomáháme čtenářům s rozhodováním

V momentě, kdy máme klienta, který je službou či e-shopem a chce představit svůj široký sortiment, je charakterový kvíz jednou z nejlepších voleb. V rámci dlouhodobé spolupráce s donáškovou službou Wolt pravidelně připravujeme různé kvízy týkající se tématu gastra. Charakterový kvíz jsme však postavili na typické situaci, kdy se partneři hádají, protože nevědí, co budou jíst, nebo když v práci zabijete 20 minut tím, že vybíráte, co budete jíst k obědu. Komunikovali jsme nejen širokou nabídku, ze které si mohou zákazníci vybrat, ale také aktuální akci cashback a konkrétní provozy, ze kterých si mohou čtenáři objednávat či je navštívit.

Zdroj: Refresher

 

Podobně fungoval i kvíz, který jsme připravili ve spolupráci s vydavatelstvím Grada. Využili jsme období před vánočními nákupy a vytvořili kvíz se šesti různými knižními tituly. Mezi nimi byla romantická literatura vhodná spíše pro ženy, krimi thriller vhodnější pro pány, ale také literatura žánru young adult, kterou má v oblibě mladší cílová skupina. Vytvořili jsme tak kvíz, který na základě preferencí čtenáře ve vyhodnocení doporučoval jednu z těchto šesti knih, která by ho mohla nejvíce zaujmout. Přestože knižní obsah na našem webu obvykle nedosahuje nadprůměrných výsledků, u tohoto kvízu se tak stalo a přesáhl čtenost 20 000.

 

Atraktivně jsme prezentovali spoření a stavební úvěr

Klient Prvá stavebná sporiteľňa za námi přišel s jasným zadáním — chceme odprezentovat náš nový produkt môjDOMOV. Produkt kombinuje pravidelné spoření a stavební úvěr. Hodí se pro ty, kteří si plánují koupit nemovitost či rekonstruovat svůj příbytek, ale také pro lidi, kteří plánují budoucnost pro děti.

 

Financování bydlení, spoření a rekonstrukce jsou mezi mladými lidmi vnímány jako momenty v životě, kdy už jsou opravdu dospělí, proto jsme se rozhodli vytvořit KVÍZ: Jsi už opravdu dospělý? Otestuj se v našem kvízu a zjisti, jak na tom jsi. Kvíz měl téměř 25 000 otevření a ve vyhodnoceních jsme komunikovali kampaňové kategorie člověk, který bydlí v podnájmu, s rodiči, potřebuje zrekonstruovat bydlení apod.

 

Zdroj: Refresher

Kde nefunguje charakterový kvíz, funguje ten se správnými odpověďmi

Na těchto pár příkladech můžete vidět, jak dokážeme využít potenciál charakterových kvízů a dokážeme díky nim hravě a poutavě komunikovat různé značky, služby i produkty. Kromě nich však máme k dispozici i jednodušší kvízy, jejichž podstata tkví v hádání správných či nesprávných odpovědí. Ty využíváme při ověřování znalostí našich fanoušků například z oblasti gastronomie, které připravujeme ve spolupráci s klientem Wolt. Ve spolupráci s televizí Markíza jsme zase v rámci kampaně pro Superstar lidem připravili úkol hádat texty známých písniček, které soutěžící nejčastěji zpívají na castinzích.

 

Kvízy jsou jen zlomek toho, jak může vypadat nativní reklama na Refresheru. O dalších možnostech a kreativních řešeních si můžete přečíst zde.

 

Všechny možnosti spolupráce naleznete na našem webu refresher.cz/reklama, a pokud chcete dostávat upozornění o nových přírůstcích na firemním blogu Refresher Insider, neváhejte se přihlásit k odběru Newsletteru.
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho s přáteli