Proč si pro reklamu vybírat interaktivní formáty? Na upoutání publika máte jen pár sekund

/
27. únor 2024, 17:33
/
27. únor 2024, 17:33

Tvoříme obsah, na kterém se naše publikum může podílet. Interaktivní formáty nám umožňují získat a udržet jeho pozornost.

Za osm sekund si stihnete třeba obout boty (pokud nemáte dlouhé tkaničky), zalít si čaj nebo zapálit svíčku. Stejně krátký čas jsou návštěvníci webové stránky ochotni zjišťovat, jestli je obsah zaujal natolik, aby na ní zůstali. Na TikToku máte na upoutání pozornosti ještě méně času, a to pouhé tři sekundy.

 

Už v roce 2018 se podle výzkumu společnosti GO-Globe 81 % marketérů shodlo, že interaktivní obsah dokáže efektivněji získat pozornost publika než obsah statický. Proto tvoříme interaktivní příspěvky na všech našich kanálech – od webu přes YouTube až po sociální sítě. Jedná se o vizuálně atraktivní formáty, v nichž váš produkt dokáže zaujmout i uživatele, které jinak reklamy obtěžují nebo kteří je ignorují.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

Jaké výhody mají interaktivní formáty?

  • Na rozdíl od běžných formátů, jako jsou články nebo podcasty, na interaktivní obsah publikum reaguje v reálném čase. Čtenář*ka či sledující musí přemýšlet nad akcí, kterou provede, a příspěvek si tak rychle získá jejich pozornost.
  • Uživatelé se aktivně zapojí, díky čemuž si komunikovaný produkt lépe a dlouhodobě zapamatují. 
  • Interaktivní příspěvky mají velký potenciál pro sdílení a komentování, čímž přirozeně šíří značku klienta a zvyšují brand awareness.

Kvízy aneb reklama i vzdělávání zábavnou formou

Ne náhodou jsou kvízy oblíbeným webovým formátem našich čtenářů a čtenářek. Rádi se dozvídají nové věci a testují své znalosti. Proto máme v nabídce dva druhy kvízů – správné odpovědi, kde čtenář*ka porovnává svou úspěšnost s ostatními uživateli, a kvíz s vyhodnocením, kde se o sobě dozví něco nového či zajímavého. 

 

Obě varianty zpracováváme i pro klienty. Téma je vždy přizpůsobeno produktu, službě či konkrétní kampani. Vaše značka bude zmíněna hned v krátkém úvodním textu ke kvízu. Dále odkážeme na váš web v doplňkovém vysvětlení k otázkám, v případě kvízu s vyhodnocením také u závěrečného výsledku.

 

Na to, jak vypadá reklama v kvízu, se můžete blíže podívat přímo na konkrétních příkladech. Jedná se o nejúspěšnější klientské kvízy na našem webu. Následující kvíz na správné odpovědi jsme zpracovali pro klienta Chio RTE. Komunikovaným produktem byl ready to eat popcorn. A protože k popcornu neodmyslitelně patří filmy, zvolili jsme právě filmové téma, které publikum velmi baví.

zkuste si kvíz na správné odpovědi

Pro značku Orbit jsme pak vytvořili nativní kvíz s vyhodnocením. Zde byla kampaň klienta zaměřená na komunikaci různých příchutí žvýkaček, spojených s konkrétní barvou.

zkuste si kvíz s vyhodnocením
Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Prvky, které ve čtenářích a čtenářkách vyvolají call to action, však přidáváme i do tradičních článků. Důkazem jsou například CTA tlačítka výše, která vás vyzvala k vyzkoušení kvízu. Stejné tlačítko je může nalákat k tomu, aby navštívili váš web nebo se podívali na váš produkt.

Naši sledující nejsou pouze sledující

Mladá generace miluje user-generated content. Proto necháváme followery, aby se přímo zapojili do tvorby našeho obsahu. Vyzýváme je, aby se vyjádřili k různým tématům, napsali nám své zkušenosti nebo třeba poslali fotky svých mazlíčků. Z jejich odpovědí, fotek či videí pak tvoříme další výstupy.

Interaktivní formáty, které využíváme na Instagramu

  • Diskuzní post – vyzývá followery, aby vedli debatu na obvykle rozporuplná témata. S počtem komentářů se zvyšuje reach příspěvku.
  • Označovací post – funguje na podobném principu. Sledující v komentářích označují své přátele.
  • Memes a starterpack posty – příspěvky, které rezonují se sledujícími, díky čemuž mají potenciál pro další sdílení.
  • Ankety ve stories – followeři se mohou přiklonit k jedné z určených možností.
  • Kvízy ve stories – minikvíz, kde sledující odpovídají na otázky tematicky spojené s klientem.
  • Otázky ve stories – umožňují sledujícím vyjádřit se k atraktivnímu tématu.

 

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený REFRESHER Česko (@refreshercz)

 

S publikem si vytváříme osobní vztah

Vytváření vztahu s publikem je pro nás důležité. A to nejen online, ale i tváří v tvář. S moderátory pravidelně vyrážíme do ulic, abychom lidem představili produkty klientů. Protože jak jinak si je lépe zapamatují, než když si je odnesou domů? YouTube ankety tematicky ladíme ke značce klienta. Respondenty a respondentky za jejich odpovědi odměníme promovaným výrobkem.

 

 

Do ulic se vydáváme také s live notifikacemi, pomocí nichž jsme například rozdávali PPV kódy na Oktagon MMA nebo promovali naši mobilní aplikaci. Na notifikaci může být sdělení spojené s vaší značkou. Ukážeme ho přímo v ulicích a následně z toho vytvoříme výstupy na sociální sítě.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Dále naše publikum rozhoduje o tom, koho pozveme do YouTube formátů, jako jsou Profese, Jak žiješ nebo Close Friends, a na jaké otázky se budeme ptát. Dáváme mu zkrátka možnost, aby si zvolilo, jaký obsah sleduje nejraději. To zvyšuje zájem o formáty, a tak i o reklamu v nich zahrnutou.

 

Nechte svou značku vyniknout

Interaktivní formáty dokážou zaujmout na první pohled. Můžeme díky nim i méně zajímavá a komplikovaná témata komunikovat zábavnou formou. 

Nebojte se značku propagovat neotřelým způsobem. 

Umíme vytvořit atraktivní kreativní návrh pro různorodé druhy produktů či služeb.

Více o dostupných reklamních formátech se dozvíte zde.

 V případě zájmu prosím pište na e-mail: [email protected]

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho s přáteli