Kdo čte Refresher v roce 2025? Představujeme vám naši cílovou skupinu

/
14. srpen 2025, 15:05
/
14. srpen 2025, 15:05

Jsme nejčtenějším médiem pro mladé v Česku. Ale nenechte se zmást, naše cílovka je širší, než by se na první pohled mohlo zdát.

Své publikum dobře známe. Díky informacím, které máme o čtenářích a sledujících, můžeme tvořit relevantní obsah a zasáhnout cílovou skupinu na kanálech, které nejvíce využívá. A tak i odpromovat produkty či služby klientů přesně těm lidem, k nimž se mají dostat. K tomu nám pomáhá široká škála formátů, ve kterých dokážeme najít kreativní řešení i pro méně zastoupené skupiny diváků. 

 

Informace o čtenářích sbíráme skrze krátké dotazníky, které vyplňují návštěvníci webu. Jejich prostřednictvím se dozvíme údaje o věku, společenském statusu, bydlišti, plánech do budoucna, ale i zájmech a koníčcích. Víme, jakou mají rádi hudbu, kde nakupují, jestli nosí brýle i zda poslouchají podcasty. Data uvedená v této case study pochází ze vzorku 800–1 000 respondentů, kteří dotazník vyplnili v září 2023.

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

Kolik lidí čte Refresher?

Podle dat z roku 2024 navštěvuje web Refresher.cz průměrně 1,2 milionu uživatelů*uživatelek měsíčně. Celkově měly naše webové stránky více než 3,6 milionu zobrazení za měsíc. 

Kdo jsou fanoušci a sledující Refresheru?

Z našich dat o čtenářích víme, že nás v průměru sleduje přibližně stejný počet mužů i žen. Každý článek, videoformát nebo sociální síť však má své specifické publikum. Příklady sledujících na jednotlivých sociálních sítích a ve vybraných článcích popisujeme níže.

 

Co je však jasné z dat a čím se odlišujeme od vydavatelů a webů s podobnou návštěvností, je věk našich fanoušků. Sledují nás hlavně mladí, moderní lidé mezi 18 a 30 lety.

 

Tzv. generace Z, která tvoří naši hlavní cílovou skupinu, je poměrně specifická v tom, jak konzumuje obsah. Z toho důvodu průběžně sledujeme nejen své čtenáře, ale obecně chování mladých na internetu, abychom jejich návyky zahrnuli do tvorby a co nejlépe jim přizpůsobili naše formáty.

Jaký obsah vyhledávají lidé z gen Z?

  • Upřednostňují zdroje v digitální podobě. 👉 Proto jsme online.
  • Mají rádi rozmanitost. Chtějí najít vše, co je baví, na jednom místě. 👉 Proto pokrýváme širokou škálu lifestylových i zpravodajských témat.
  • Informace chtějí získat rychle a bez námahy. 👉 Proto máme aplikaci, kde si uživatelé mohou zapnout notifikace na témata, která je zajímají. Základní sdělení také dáváme ve zkrácené podobě formou instagramových postů.
  • Vyhledávají důvěryhodné zdroje. 👉 Proto tvoříme kvalitní obsah a vyvracíme fake news. 
  • Upřednostňují user-generated content. 👉 Proto ho už téměř dva roky najdete na našich sociálních sítích.

Co naše čtenáře zajímá?

U každého článku vidíme detailní statistiky o tom, kdo si ho přečetl. Díky tomu přesně víme, s jakou skupinou lidí rezonují daná témata. Příklady ze statistik konkrétních článků vidíte graficky znázorněné pod jednotlivými oblastmi zájmu.

Vše kolem studia, práce a produktivity

👩‍🎓 Celkem 41 % našich čtenářů tvoří studenti středních a vysokých škol. Druhou nejvíce zastoupenou skupinou jsou pak lidé pracující na full-time. To je důvod, proč nám velmi dobře fungují hiringové kampaně a produkty, které usnadňují studentský život.

 

Zdroj: Refresher

Tipy, kam vyrazit za poznáním a zábavou

🏡 Téměř 40 % našich čtenářů bydlí ve velkých městech s více než 100 tisíci obyvateli. Do obsahu tak zahrnujeme tipy na gastronomické podniky, eventy, zábavné aktivity nebo nápady na výlety.

Zdroj: Refresher

Zdravý životní styl

🏋️ Co nás těší, je zájem čtenářů o zdravý životní styl. Více než 70 % z nich cvičí alespoň jednou týdně. Nejraději mají posilování, běh a turistiku. Alkohol většina z nich pije příležitostně, přibližně jednou týdně až jednou měsíčně. Skvělou zprávou je, že polovina dotázaných soustavně řeší i své duševní zdraví a dalších 37,5 % nad tím uvažuje. A protože vzdělávání v oblasti zdraví není nikdy dost, v redakci i v agentuře pravidelně zpracováváme témata týkající se stravování, cvičení, odpočinku, péče o sebe i psychiky. Zabýváme se menstruací, konkrétními psychickými potížemi, stresem a nebojíme se ani vztahových a sexuálních témat. Zkrátka vším, co může čtenářům pomoci žít lépe a spokojeněji.

Zdroj: Refresher

Sport, hudba, móda, filmy a další volnočasové aktivity

🏒 V neposlední řadě máme přehled o tom, jaké mají čtenáři koníčky. Rádi sledují hokej, fotbal a bojové sporty. Nejoblíbenějším hudebním žánrem našeho publika je rap. Kromě hudby rádi poslouchají podcasty, 45 % z nich si je pouští pravidelně. Protože je škála zájmů u našeho publika rozmanitá, pokrýváme obsahově různé kategorie: hudbu, módu, filmy a seriály, technologie, kulturu, gastronomii, historii, sport, zdraví, osobnosti, politiku i další zajímavosti.

Zdroj: Refresher

Kdo sleduje naše sociální sítě?

Mladá generace tráví spoustu času na sociálních sítích, proto jsou nedílnou součástí našeho obsahu. Máme vlastní Facebook, Instagram (Lifestyle a News), TikTok (Lifestyle a News), YouTube kanál i LinkedIn.

Demografie sledujících na našich sociálních sítích

Uvedená čísla platí 1. 7. 2025.

🤳 Instagram (236 tisíc sledujících)

  • 55 % ženy, 45 % muži
  • Nejvíce zastoupené věkové skupiny: 25–34 let (34 %), 18 – 24 let (33 %)

🤳 Facebook (376 tisíc sledujících)

  • 45,7 % ženy, 54,3 % muži
  • Nejvíce zastoupená věková skupina: 25–34 let (54 %)

🤳 TikTok (102 tisíc sledujících)

  • 55 % ženy, 45 % muži
  • Nejvíce zastoupená věková skupina: 18–24 let (61 %)

🤳 YouTube (62,4 tisíce odběratelů | 1,3 milionu zhlédnutí za prosinec 2023)

  • 28 % ženy, 72 % muži
  • Nejvíce zastoupená věková skupina: 18–24 let (39,6 %)

 

Našimi většinovými sledujícími jsou muži a ženy ve věku od 18 do 25 let, díky specifickým formátům však dokážeme zasáhnout i méně zastoupené skupiny. Například Close Friends s influencerkou Andreou Kalousovou, které jsme zpracovali pro Shelmu, sledovali nejvíce lidé mezi 25 a 34 lety, a třetí nejvíce zastoupenou skupinou byli dokonce diváci od 35 do 44 let.

 

 

LinkedIn

V neposlední řadě pravidelně přispíváme také na LinkedIn, kde náš obsah sledují především lidé pracující v oblasti médií, komunikace a marketingu. Velkou skupinou jsou také pracovníci v oblasti lidských zdrojů. Nejpočetnější zastoupení pak mají obyvatelé Prahy a Bratislavy. Pokud máte v plánu nabírat nové zaměstnance a chcete udělat náborovou kampaň, právě LinkedIn je vhodný kanál.

 

Chcete znát podrobnější data? Neváhejte nás kontaktovat. Najdeme tu nejlepší kombinaci formátů na míru vašemu produktu, službě či značce a spolehlivě zasáhneme to správné publikum.

Kompletní nabídku formátů najdete zde.
V případě zájmu prosím pište na e-mail: [email protected]
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho s přáteli