Jak to vypadá, když máme při zpracování volnou ruku: Kampaň pro Zlatý Bažant bavila klienta, fanoušky i zaměstnance Refresheru

/
7. červen 2022, 9:26
/
7. červen 2022, 9:26

Když dáte kreativnímu týmu Refresheru volnou ruku, vznikne kampaň, která sklízí úspěchy na všech frontách.

Při tvorbě reklamního obsahu vždy zohledňujeme přání klientů. Někdy se ale stane, že komunikace navrhovaná klientem nemusí pro naši cílovku fungovat. V takových situacích se jako klient nebojte do kreativního týmu vložit důvěru. Známe své publikum a víme, co ho baví. Značka Zlatý Bažant nám během zpracování kampaně nechala od začátku volnou ruku. Výsledkem je efektivně odkomunikovaný produkt a obsah, který bavil naše čtenáře.

Interaktivní obsah na míru

Cílem značky Zlatý Bažant bylo zvýšení povědomí o kampani Proč ne“. Hlavní poselství kampaně znělo, že se vyplatí riskovat a vystoupit z komfortní zóny, protože na jejím konci čekají ty nejlepší zážitky. „Zlatý Bažant a Refresher toho mají dost společného. Jednou z těchto věcí je i cílová skupina – mladí, spontánní lidé, kteří nezkazí žádnou zábavu,“ shrnuje Alice Divišová, brand manager Zlatého Bažanta důvody, které je přesvědčily vybrat si pro spolupráci zrovna Refresher.

 

Zdroj: Refresher

Při vytváření reklamního obsahu se vždy snažíme o to, aby byl co nejstravitelnější pro diváka. Chtěli jsme nejen vytvořit vizuálně atraktivní kampaň, ale hlavně, aby se sledující a čtenáři ztotožnili se značkou klienta. Rozhodli jsme se proto naše sledující do kampaně aktivně zapojit.

 

Zároveň jsme ukázali, kdo stojí za obsahem sociálních sítí Refresheru a přiblížili sledujícím kolegy. Komunikaci jsme postavili na sloganu kampaně – „Proč ne“. Tohoto hesla jsme se drželi při vytváření obsahu na všechny kanály a přizpůsobili mu celou komunikaci.

Do kampaně jsme zapojili sledující

Velkou část kampaně tvořil obsah na našem Instagramu. Připravili jsme série instastories, jejichž základní myšlenkou byl výstup z komfortní zóny. Chtěli jsme sdělit sledujícím, aby se nebáli nových výzev, protože jim mohou přinést životní zkušenosti a zážitky. 

 

Sledující jsme aktivně zapojili do kampaně, kdy v rámci instastories rozhodovali o jejím průběhu. Představili jsme publiku Terku a Vítka, členy produkčního týmu, kteří mají na starost komunikaci na sociálních sítích. Jejich úkolem bylo překonat některý ze svých strachů a inspirovat tak fanoušky. O tom, jaký strach překonají, rozhodovali právě naši followeři. Zapojit sledující do dění se nám vyplatilo. Získali jsme si jejich pozornost a probudili zájem o to, jak se bude příběh kolegů vyvíjet dál.

 

Zdroj: Refresher

V další sérii stories jsme sledujícím ukázali výsledky jejich hlasování a natočili, jak se kolegům dařilo se splněním úkolu. Opět jsme zapojili do kampaně followery a nechali je rozhodnout, kdo podle nich splnil úkol lépe. Naši sledující tak mohli přímo ovlivnit příběh, který se za kampaní skrýval.

 

Odměnou pro vítěze výzvy byl multipack piv Zlatý Bažant. Podařilo se nám tak nejen zapojit sledující a zajistit příspěvkům vysoké dosahy, ale také jsme přirozeně zakomponovali produkt klienta do nativního obsahu a dostali ho do povědomí velkého počtu lidí.

 

Kromě instastories jsme vytvořili také instagramové posty a reels, které s více než 64 tisíci views patří mezi nejsledovanější na našem Instagramu.

 

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený REFRESHER Česko (@refreshercz)

 

Vyrazili jsme do ulic

V rámci kampaně jsme také vyrazili s moderátory do ulic natočit anketu, kterou jsme publikovali na Youtube kanálu Refresheru s více než 35 tisíci odběrateli. Ankety patří v Refresheru mezi tradiční a divácky oblíbené formáty. Nejen, že s nimi pobavíme sledující, ale dokážeme obsah přizpůsobit klientům a přirozeně zapracovat jejich značku. 

 

Během zpracování jsme se opět drželi sloganu „Proč ne“, který celou kampaň provází. Znovu se nám povedlo docílit toho, že sledující nebyli pouhými diváky, ale aktivně jsme je zapojili. Anketu jsme tentokrát zaměřili na pranky (kanadské žertíky), které jsou u mladé generace velmi oblíbeným formátem.

 

Ve videu s 11 tisíci shlédnutími jsme vyzvali kolemjdoucí, aby splnili moderátorův úkol a za odvahu je obdarovali pivem Zlatý Bažant, čímž jsme přirozeně představili klienta divákům. Výsledkem naší práce je zábavné video, ve kterém jsme nativně odkomunikovali značku klienta a jehož součástí jsou naši sledující.

  

Přidaná hodnota pro čtenáře

Součástí kampaně byl také nativní článek. Obsah v Refresheru tvoříme kreativně a přizpůsobujeme ho jednotlivým komunikačním kanálům. Místo toho, abychom pouze převyprávěli obsah instagramové propagace a ankety, podívali jsme se na téma výstupu z komfortní zóny z jiného úhlu, samozřejmě stále v duchu sloganu „Proč ne“.

 

Protože se cílovka Refresheru skládá především z mladých a akčních lidí, představili jsme jim extrémní atrakce, kde mohou zažít opravdový adrenalin. Čtenáře jsme vyzvali, aby se nebáli zažít nová dobrodružství a nenásilnou formou jsme přemostili na představení značky klienta. Čtenost článku jsme následně ještě podpořili instagramovým postem.

Suma sumárum aneb proč se vyplatí nechat nám volnou ruku?

Zaujmout mladou generaci není snadné, ale našim formátům se to díky originálnímu pojetí daří. Nativní obsah zpracováváme tak, aby zaujal naši cílovou skupinu, a zároveň oslovil co největší množství potenciálních zákazníků klienta.

 

U klientů si zakládáme na individuálním přístupu a snažíme se jim ve způsobu komunikace jejich produktu vyhovět. Kampaň pro Zlatý Bažant je důkazem, že dokážeme vybrat téma blízké klientovi i čtenářům, vytvořit kvalitní obsah a efektivně propagovat klientovu značku. „Všechny aktivity ve spolupráci s redakcí Refresheru byly přesně takové, jaký je náš Zlatý Bažant – spontánní, odvážné a vtipné. Redakce přistoupila k zadání kreativně a necouvla ani před náročnými výzvami, ať už šlo o prosincové koupání ve Vltavě nebo opravdu radikální vlasovou proměnu,“ hodnotí spolupráci Alice Divišová. Zároveň vyzdvihuje pružnost produkčního týmu při vytváření výstupů. „Nejvíce jsme ocenili flexibilitu redakce, která v předvánočním shonu skvěle zvládla i produkčně náročnější výstupy.

 

Pro značku Zlatý Bažant jsme vytvořili:

  • 8 sérií instastories s dosahem až 9 000 shlédnutí
  • 2 IG reels, které oslovily téměř 90 tisíc lidí
  • 5 instagramových postů s dosahem až 44 tisíc účtů
  • Youtube anketu s 11 tisíci views 
  • 2 články, které vidělo 4 500 čtenářů

 

Sledujícím a čtenářům jsme ukázali, že vystoupit z komfortní zóny se vyplatí, i když to někdy není snadné a představili jsme jim kolegy, kteří pro ně každý den tvoří obsah. Kolegům jsme dali možnost ukázat kreativitu i odvahu a aktivně se zapojit do kampaně. Patří podle nich mezi ty nejlepší na českém Refresheru, protože mohli ukázat, co v nich je a pobavili sebe i fanoušky.

 

Čtenáři, a především ti mladí, kteří patří do cílové skupiny Refresheru, už na tradiční formy obsahu nereagují. Se zvyšujícím se množstvím dostupných informačních kanálů se zvyšuje i vybíravost jejich sledujících. Proto neustále vymýšlíme nové formáty a originální způsoby komunikace, která naši cílovku zaujme. Děkujeme za důvěru, kterou v nás klienti vkládají a těšíme se, až ukážeme, co v nás je i při propagaci vašeho produktu.

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho s přáteli