Kdo čte Refresher v roce 2022? Prozradíme, jaké mají naši čtenáři zájmy i zda plánují koupi bytu a auta

/
2. březen 2022, 7:30
/
2. březen 2022, 7:30

Podívejte se na demografické údaje o našich čtenářích.

Kdo jsou čtenáři Refresheru? Možná se domníváte, že Refresher čtou a sledují hlavně mladí lidé, kterým je méně než 20 let. Proto vás může překvapit zjištění, jaká věková skupina je doopravdy naším většinovým čtenářem. Je tu rok 2022, a tak jsem se rozhodli ukázat vám, kdo jsou naši čtenáři, jaké mají zájmy i to, jestli si plánují koupit byt nebo auto.

 

Podrobnější údaje o našich čtenářích, jejich zájmech a plánech do budoucnosti, vám pomohou je lépe poznat. V případě, že jste inzerentem a máte zájem váš produkt či službu propagovat právě prostřednictvím Refresheru, zjistíte, jestli se na našem webu nachází cílová skupina, kterou chcete zasáhnout. Najdete tu data nejen z našeho webu, ale i sociálních sítí – Instagramu, Facebooku a Youtube.

Kdo čte Refresher?

V první řadě si řekneme, koho můžeme označit za většinového čtenáře Refresheru. Vycházíme přitom z dat, která jsme sbírali prostřednictvím dotazníku umístěného na našem webu. Dotazník vyplnilo více než 800 000 lidí, mezi nimi registrovaní i anonymní uživatelé.

Zdroj: Flourish / Refresher

 

Za většinové můžeme označit čtenáře ve věku 18 až 35 let, jelikož tvoří 70 % ze všech uživatelů. Nejvíce zastoupenou věkovou kategorií jsou lidé od 18 do 24 let, kteří tvoří 43 % uživatelů, následuje s 30 % zastoupením kategorie 25 až 34 let.

Zdroj: Flourish / Refresher

Hlavní motivací pro návštěvu našeho webu je potřeba být informovaný a mít přehled o aktuálním dění. Dokazují to statistiky čtenosti, kde je nejsledovanější zpravodajství a články, které se věnují aktuálním společenským a politickým kauzám. U prémiového obsahu nejvíce bodují články týkající se sexuální výchovy a zdraví, autorské reportáže z různých bizarních a „strašidelných“ míst a rozhovory. Větší popularitě se mezi čtenáři těší i články z oblasti gastronomie, nezaostávají ani témata týkající se módy, technologií, filmů, hudby a ekologie.

Demografie našich čtenářů 

Podle NetMonitoru v roce 2021 zaznamenal web Refresheru průměrně více než 1,4 milionu reálných měsíčních uživatelů. Bylo mezi nimi 61 % mužů a 39 % žen, v porovnání s předchozími roky tak vidíme vyšší zájem o náš obsah u ženského publika.

 

Tato data ale nemusí být špatným ukazatelem pro inzerenta, který chce zasáhnout převážně ženské publikum. Ukazuje se, že články s produkty pro dámy, které najdeme v kategorii ženská móda nebo péče o zevnějšek, úspěšně zasahují potřebné publikum, což vyplývá ze statistik našeho webu. Ženy tu obyčejně tvoří více než 80 a více procent návštěvníků.

 

Je přirozené, že například produkty jako svatební šaty, kosmetika nebo móda zajímají více ženské publikum. Při takto jasně stanovené cílové skupině přizpůsobujeme i jazyk, kterým k publiku mluvíme a víme, že s ním zasáhneme potřebné uživatele. Ať už jde o témata pro ženy, podnikatele, čtenáře, kteří plánují koupi bytu či auta, dokážeme relativně přesně oslovit cílovou skupinu, a to díky našemu velkému zásahu a schopnosti dobře napsat článek.

Zdroj: Refresher

To, že mají články potenciál zasáhnout správnou cílovou skupinu, vidíme nejen v rozdělení na mužské a ženské publikum. Statistiky ukazují, že články v kategorii auto úspěšně zasahují čtenáře, kteří přemýšlejí nad koupí auta. Mezi našimi čtenáři máme více jak 60 % takových, kteří si chtějí koupit auto v blízké budoucnosti, nebo nad koupí alespoň přemýšlejí. Podobné je to v případě článků, které se věnují tématu zdraví, cvičení a zdravého stravování. Vidíme, že mají dosah na čtenáře, kteří se snaží jíst zdravě, cvičí nebo alespoň nakupují vitamíny a výživové doplňky.

 

U článku o vylepšeném modelu Volkswagenu můžeme vidět, že zaujal čtenáře, kteří si plánují koupit auto, je jich více než 80 %. Podobné je to i u dalšího článku, kde je hlavním tématem akné. Zaujal především čtenáře, kteří dbají o své tělo, cvičí, snaží se jíst zdravě nebo kupují vitamíny a potravinové doplňky. U třetího článku, kde fyziotrenér radí, jak se udržet fit i během lockdownu, vidíme, že více než 50 % čtenářů cvičí a zajímá se o své tělo, zároveň se více než 40 % z nich snaží jíst zdravě a 18 % nakupuje výživové doplňky. Z těchto dat vyplývá, že článek zaujal skupinu čtenářů, kteří se starají o své tělo.

Zdroj: Refesher

Zájmy našich čtenářů a nákupní plány do budoucnosti

Díky datům, která jsme získali, máme lepší přehled o tom, jaké jsou zájmy našich čtenářů, co rádi dělají ve volném čase, ale i to, jaké jsou jejich nákupní plány do budoucnosti.

💼/📚Status

Z dotazníků jsme zjistili, kolik je mezi našimi čtenáři studentů i pracujících. 35 % našich čtenářů jsou studenti, z toho 19 % studenti středních škol (více než 250 tisíc) a 16 % vysokoškoláci. Největší zastoupení však mají pracující, 37 % čtenářů je zaměstnaných fulltime – přibližně 500 tisíc čtenářů. 14 % z nich podniká (živnost nebo s.r.o.) a 5 % pracuje part-time. Nezaměstnaní tvoří 9 %.


🥦 Zdravý životní styl

Mladí lidé, kteří zastupují věkovou kategorii našeho většinového čtenáře, se přirozeně zajímají o zdravý životní styl. Vyplývá to z našich statistik, kde k němu vyjádřilo kladný vztah 84 % dotazovaných. Z toho 540 tisíc lidí (39 %) se snaží jíst zdravě, více než 440 tisíc (32 %) cvičí a dbá o svoje tělo a 13 % nakupuje doplňky výživy nebo vitamíny

 

⚽️ Sport

A jak tedy naši čtenáři dbají o své tělo? Nejčastěji se udržují díky posilování, fotbalu a běhu, mezi oblíbenými aktivitami je i cyklistika, hokej a plavání. Nejvíce sledují hokej, fotbal, MMA, box a další bojové sporty.

 

🏠 Bydlení

Přicházíme k investicím, které naši čtenáři plánují v budoucnu uskutečnit. Až 70 % čtenářů plánuje koupi bytu nebo domu, z toho 10 % do jednoho roku, 6 % do dvou let, 11 % do třech let a 602 tisíc čtenářů (43 %) uvedlo, že plánuje koupi, ale ještě neví kdy. Mezi těmito čtenáři vidíme zvýšený zájem o články, které se věnují tématu bydlení, designu a architektuře, kde představujeme atraktivní interiéry a stejně tak o články týkající se hypoték a řešení bydlení.

 
🚘 Auta

Podobně jsou na tom i preference týkající se koupě auta. 64 % čtenářů (téměř 900 tisíc) uvedlo, že plánuje v budoucnosti koupi auta, z toho 16 % plánuje koupi do roka, 8 % do 2 let, 10 % do 3 let a 30 % uvádí, že si chce auto koupit, ale neví kdy.

Demografie na našich sociálních sítích

📌 Instagram (115 tisíc sledujících)

Uživatelé našeho Instagramu podle pohlaví

 

Zdroj: Flourish / Refresher

📌 Facebook (345 tisíc sledujících)

Uživatelé našeho Facebooku podle pohlaví

Zdroj: Flourish / Refresher

 

📌 Youtube (35,6 tisíc odběratelů)

Odběratelé našeho Youtube kanálu podle pohlaví

 

Zdroj: Flourish / Refresher

 

Na první pohled to může vypadat, že na našem Youtube kanálu zasahujeme převážně mužské publikum, ale u různých videí můžeme sledovat, že se sledovanost mezi pohlavími vyrovnává. Například ankety na našem Youtube sleduje 43 % žen a 57 % mužů. Nejvíce se o tento obsah zajímá cílová skupina ve věku 18 až 24 let, která tu má 47 % zastoupení a za ní následuje skupina 25 až 34 let s 35 % zastoupením.

 

 

Že dokážeme zacílit na ženské publikum dokazuje i backstage video ze SuperStar, které vidělo 42,9 % žen a 57,1 % mužů. Rozdíl v zastoupení pohlaví je tu nepatrný a vidíme, že v našich videích dokážeme zasáhnout i část lidí, která má celkově na Youtube kanálu nižší zastoupení.

 

 

Známe své čtenáře, a díky tomu umíme připravit kreativní řešení na míru

Při každé spolupráci si dáváme záležet na tom, abychom dobře poznali cílovou skupinu, kterou chce klient oslovit a následně vybíráme vhodné formáty na její zacílení. Podle dat, která jsme s vámi sdíleli, se může zdát, že některým segmentům náš web nepřeje, ale díky široké škále formátů a různým kanálům vždy dokážeme najít ideální kreativní řešení.

 

Důkazem je zájem o témata, jako je investování, která by nemusela být pro naši nejsilnější věkovou kategorii čtenářů (18 až 24 let) atraktivní. Vidíme však, že poptávka po článcích, videích a výstupech na sociálních sítích narůstá. Může se také zdát, že u produktů určených pouze pro ženy cílíme na mužské publikum, nejčastěji v období Vánoc nebo svatého Valentýna. Díky tomu, že dobře známe naše čtenáře, dokážeme najít správné kreativní řešení pro inzerci různých produktů – komunikujeme tam, kde je cílová skupina aktivní a způsobem, který je pro ni atraktivní.

 

Proto jestli váháte, zda má váš produkt nebo značka potenciál zaujmout na našem webu nebo sociálních sítích, ozvěte se našemu obchodnímu oddělení. Kolegové vám rádi odpoví na vaše případné otázky, pomohou vám najít vhodný formát, představí nejlepší možnosti reklamních výstupů pro váš produkt a rádi vám ukážou předchozí výsledky v případě jednotlivých formátů.

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho s přáteli