Nejlepší nadpis vašeho nativního článku vybírají čtenáři. Proč a jak využíváme A/B test?

/
2. únor 2022, 18:52
/
2. únor 2022, 18:52

O A/B testování nadpisů nebo o tom, proč v Refresheru nenecháváme rozhodovat emoce.

Statistiky říkají, že 8 lidí z 10 si všimne titulku, celý si ho však přečtou jen dva z deseti lidí. S kliknutími to bývá podobné. Ačkoliv nad samotným článkem trávíme dlouhé hodiny, nadpis je jednou z jeho nejdůležitějších součástí. Jak s nadpisy pracujeme v Refresheru a proč jejich vytváření nestavíme pouze na emocích?

 

Stačí jedno špatně zvolené slovo v nadpisu a článek si otevře o několik tisíc čtenářů méně. Abychom takovým chybám předešli, využíváme dobře známou metodu A/B testování. Je to jednoduchá metoda, při které se dvěma různým skupinám s přibližně stejným počtem uživatelů ve stejný čas zobrazují dvě verze designu článku, nadpisů nebo obrázků. Ta verze, která měla v jedné skupině lidí největší úspěch, je označena jako vítězná a následně se použije jako jediná. Testovat se však může více verzí, přičemž se každá musí zobrazit rovnoměrným skupinám uživatelů. Takový test se nazývá rozšířený nebo vícevariační A/B test.

Jak u nás A/B testování funguje?

U článků vždy připravíme minimálně tři varianty nadpisů a podnadpisů. Po publikaci článku se každá z variant zobrazuje různým skupinám čtenářů. Varianta, na kterou uživatelé nejvíce klikají, se stává vítěznou a systém ji nastaví jako jedinou, která se následně u článku zobrazuje. Pokud zrovna běží A/B test, může se vám stát, že vidíte na našem webu článek s jedním nadpisem a když ho pošlete příteli, bude se mu zobrazovat jiný nadpis.

Zdroj: Refresher

To samé děláme také s náhledovými obrázky článků. Většinou testujeme pouze dva, ale pokud redaktor nebo copywriter chce, má možnost na testování přidat i třetí variantu.

Každý z nadpisů i titulních obrázků k článku se soustředí na něco jiného, co může čtenáře zaujmout. Ze zkušenosti víme, jaké prvky máme v nadpisech využít, aby byly atraktivní a přinesly co nejvíce konverzí. A/B testování nám pomáhá rozhodnout, který z nadpisů má největší potenciál. 

 

Ačkoliv naši redaktoři a copywriteři zvládnou vymyslet ty nejlepší nadpisy a vybrat silné náhledové obrázky, při větším vzorku článků s A/B testy se ukazuje, že jsou efektivnější než články bez A/B testů.  

Zdroj: Refresher

Proč nechceme, aby si klienti vybírali jeden z nadpisů?

Vždy, když připravíme nativní obsah, posíláme klientům náhled článku se třemi variantami nadpisů. Občas si chce klient pocitově vybrat pouze jeden z připravených nadpisů, který nejvíce reprezentuje jeho produkt či značku. To ale může být chyba. Větší množství nadpisů připravujeme kvůli efektivitě, aby přinesly co nejvyšší konverze.

 

Může se stát, že je na vyžádání klienta v jednom z nadpisů informace, kterou považuje za důležitou pro komunikaci značky. To samozřejmě chápeme, ale ze zkušenosti víme, že taková informace může čtenáře i odradit. Právě v těchto případech je A/B test přínosný a vybere verzi, která přinese článku nejvíce čtenářů. Ve výsledku se tak k důležité informaci může dostat mnohem více uživatelů, ačkoliv není hned v nadpisu, ale například v úvodu článku. 

Zdroj: Refresher

Emoce stranou, spoléháme na ověřené metody

Rozumíme tomu, že klient chce, aby jeho značka byla co nejvíce viditelná, a proto by nejraději už v nadpisu čtenářům pověděl o všech benefitech jeho produktu. Je to pochopitelné, vzhledem k tomu, že svůj produkt zná nejlépe. Zároveň však může mít odlišné vnímání toho, co ocení náš čtenář. Při tvorbě nativního obsahu vycházíme ze zkušeností, statistik a ověřených praktik. Někdy se proto nevyplatí rozhodovat na základě emocí.

 

Stejně jako naši klienti chceme, aby měly články co nejvyšší čtenost, proto do nich vkládáme hodiny úsilí a klidně další hodinu strávíme vymýšlením variant nadpisů s vědomím, že se nakonec využije pouze jedna. Máme ověřené, že takto vynaložená energie a čas stojí za to a přináší redakčním i nativním článkům mnohonásobně vyšší čtenost. I my máme občas pocit, že jeden z nadpisů určitě vyhraje, nakonec nás ale výsledek A/B testu překvapí.

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho s přáteli